Welcome to





صحف ومجلات

مواقع صديقة

المقالات

ثـــورة يولــــيو



الأرشيف

راسلنا

تسجيل
 

عبد الناصر والعالم
عبد الناصر والعالم
محمد حسنين هيكل

User Info
مرحبا, زائر
اسم المستخدم
كلمة المرور
(تسجيل)
عضوية:
الأخير: ناصر السامعي nasser
جديد اليوم: 0
جديد بالأمس: 0
الكل: 236

المتصفحون الآن:
الزوار: 38
الأعضاء: 0
المجموع: 38

Who is Online
يوجد حاليا, 38 ضيف/ضيوف 0 عضو/أعضاء يتصفحون الموقع.

أنت غير مسجل لدينا. تستطيع التسجيل مجانا بالضغط هنا

مواضيع مختارة

فريدة الشوباشي
[ فريدة الشوباشي ]

·إرهابى أم مجاهد؟ - فريدة الشوباشي
·الازدراء الأمريكى للعرب - فريده الشوباسي
·شم نسيم الوحدة الوطنية - فريدة الشوباشي
·استهتار أميركي - فريدة الشوباشي
·التنازلات المطلوبة من الفلسطينيين - فريده الشوباشي
·«الفتاوى» المضللة - فريدة الشوباشي
·يوليو ستبقى حلمنا وهدفهم - فريدة الشوباشي
·ندفع ببراءتنا..أمام من؟ - فريدة الشوباشي
·يوليو .. الحلم والوجع - فريدة الشوباشي

تم استعراض
50353893
صفحة للعرض منذ April 2005

مبارك من المنصة الى الميدان
 مبارك من المنصة الى الميدان - محمد حسنين هيكل   
محمد حسنين هيكل 

 المنتدى

جمال عبد الناصر - اريك رولو
جمال عبد الناصر - اريك رولو

المشروع النهضوي العربي
المشروع النهضوي العربي - المؤتتمر القومي العربي

هكذا تحدثت تحية عبد الناصر
هكذا تحدثت تحية عبد الناصر

هيكل ودوره في حسم الخلافة السياسية لصالح السادات
حول أحداث مايو عام 1971 بدون اختصار - محمد فؤاد المغازي  

الحل الأوحد : محاولة اغتيال عبد الكريم قاسم - فؤاد الركابي


الأخوان وعبد الناصر
الإخوان وعبد الناصر - عبدالله إمام  

قراءة فى كتاب «أكتوبر 73 السلاح والسياسة» - محمد حسنين هيكل
قراءة فى كتاب «أكتوبر 73 السلاح والسياسة» - محمد حسنين هيكل

مذكرات الإعلامي حمدي قنديل
مذكرات الإعلامي حمدي قنديل

عبدالله السناوى.. «أحاديث برقاش.. هيكل بلا حواجز»


  
.هيكل في حسم الخلافة السياسية لصالح السادات (1)
Posted on 26-11-1434 هـ
Topic: محمد فؤاد المغازي

.



تهنئة من خلال دراسة تتناول دور الأستاذ هيكل

في حسم الخلافة السياسية

لصالح السادات (1)

الباحث: د. محمد فؤاد المغازي

بمناسبة بلوغ الأستاذ هيكل عامه التسعين. فالجميع يشارك بالاحتفال كنوع من رد الجميل له وفي هذه المناسبة يتقدم الكثيرون كل بما يقدر عليه. وأنا اشارك المهنئين وأضم دعائي لدعاء محبيه وتلاميذه بالصحة وراحة البال وأتمنى له حياة متصلة بالسعادة مع شريكة عمره وأبنائه وأحفاده، وأن يمنحه الله القدرة في تحمل ما أصابه وما اصاب مصر بحرق مكتبته من قبل من شنوا حربا على قلم وليس أكثر، وانتهت غزوتهم بالهزيمة وانتصر عليهم القلم.

وهديتي هي على قدر ما أملك وهي دراسة حول الأستاذ هيكل بعد رحيل القائد الخالد جمال عبد الناصر ودوره في أحداث مايو 1971، وقد يكون بينها ما يشكل نقدا وأعتقد ان الأستاذ هيكل سيضع النقد في إطاره وهو أن الباحث ما رغب غير الوصول إلي أسوار الحقيقة، فقد يفتح من هم في داخلها باعتبارهم من شاركوا في صنع أحداث تاريخية كل ما نأمل فيه أن تصل إلي الأجيال التي جاءت بعدها، ولونتها، وشوهتها رؤية آخرين. ونشر هذا الجزء من الدراسة وفي مناسبة عيد ميلاد الأستاذ قد يشجع لمن اراد أن يصحح، أو يضيف، أو ينتقد بغية الوصول إلي المعرفة والحقيقة مدعما رؤيته أو نقده بالوثائق عندها سيكون أكثر الناس سعادة هو من قام بهذه الدراسة.

وننشر الدراسة على مراحل




هيكل ودوره في حسم الخلافة السياسية لصالح السادات

(1)

مدخـــل:

لقد أفردنا هذا الجزء من الدراسة في محاولة للاقتراب من دور محمد حسنين هيكل بالتحليل، في مرحلة ما بعد رحيل جمال عبد الناصر، وذلك للعديد من الأسباب من بينها:

لقيمة المادة التاريخية التي أوردها محمد حسنين هيكل في مؤلفاته المرتبطة بالمرحلة التاريخية والمرتبطة بدورها بالدراسة. فمؤلفات هيكل تغطي الفترات الزمنية ذات الصلة التي حددتها الدراسة:

المرحلة الأولى: من وفاة جمال عبد الناصر في 28/9/1970 حتى إبعاده عن جريدة الأهرام يوم 31/1/1974.

المرحلة الثانية: وتبدأ من خروجه من دائرة السلطة والصحافة إلى دائرة الكتابة حتى مقتل السادات في 6/10/1981، وظهور الحزب العربي الديمقراطي الناصري، وتعتبر كتابات هيكل هي أوسع الكتابات انتشارا وتوزيعا في العالم العربي.

فدور هيكل لم يكن محصورا في حدود مهنته كصحفي، وإنما كمشارك في أحداث تلك الحقبة التاريخية. لقد وصف الأستاذ هيكل دوره في تلك المرحلة التاريخية بقوله:" ذنبي أنني كنت شاهدا أتيح له أن يري ويسمع كل شيء، وكان في موقع يمكنه من هذا، والذين يخشون الحقيقة لابد لهم أن يتخلصوا من شهودها." ()

ونحن نقبل بهذا التوصيف ونضيف القول أنه لا يكفي قراءة جزء مما كتبه هيكل، ولكن المطلوب هو قراءة كل ما كتبه هيكل حيث أن المعالجة التاريخية والسياسية لحدث سياسي سوف نجدها منشورة في كتابات أخري له سواء بالتصحيح أو بالإضافة.

ففي فترة حكم جمال عبد الناصر صدر له 7 كتب، وبعد وفاته صدر عنه قائمة طويلة من الكتب تحوى مادة تاريخية لاغني عنها لأي باحث يتناول دراسة الحقبة الناصرية وما بعدها، وذلك لقيمتها من ناحية الموضوع، ومن ناحية أخري لمكانة الكاتب ودوره.

ونشير هنا إلي أن الوثائق التي وردت في مؤلفات هيكل لم يتم تكذيبها _ حتى الآن _ من قبل الأطراف المعادين للحقبة الناصرية وللكاتب نفسه. مثل الاعترافات المكتوبة بخط اليد من قبل مصطفي أمين حول قضية التجسس لحساب الولايات المتحدة الأمريكية، أو ما يتعلق بعلاقات السادات السرية بالآخرين، من هنا أصبح لمؤلفاته أهمية متميزة تفوق في أهميتها ما كتبه آخرون حول تلك الفترة التاريخية وحول نفس الأحداث.

كان دور محمد حسنين هيكل جوهريا وأساسيا فيما جرى من أحداث مايو 1971، ومتميزا عن بقية الآخرين الذين ساهموا بقدر ما في تثبيت السادات في منصبه. ونتيجة لهذا الدور المتميز لقب محمد حسنين هيكل من قبل المحللين السياسيين والباحثين "بمهندس انقلاب 15 مايو 1971". هذا الدور الذي ساهم به هيكل في إسقاط القيادات الناصرية وانفراد السادات بالسلطة، قد خلق عند السادات إحساسا بالحرج انعكس على علاقاته بهيكل في النهاية فوصلت إلي حد القطيعة فيما بينهم، ثم إلي حد اتخاذ السادات قرارا بالقبض عليه ضمن حملة الاعتقالات الواسعة التي شملت مجموعة من رموز العمل السياسي والإعلامي والفكري في مصر.

حول تلك العلاقة مع السادات كتب هيكل توصيفا لهذه العلاقة :"...كانت علاقتي بالسادات تختلف كثيرا عن علاقتي مع عبد الناصر لقد كنت طرفا في حوار مع عبد الناصر ولكن السادات الذي بدأ مرحبا بالحوار. قد انتهى بأن لم يعد طرفا في الحوار مع أحد لا معي ولا مع غيري. وربما كان يشعر بالفارق بين علاقتي به وعلاقتي بعبد الناصر، وربما كان إحساسه بأنني لعبت دورا في توليه السلطة لم يكن يعطيه سعادة. فالإنسان عادة لا يسعد بأن يكون مدينا لأحد." ()

يضاف إلي هذا ما تميز به هيكل من كفاءة مهنية كصحفي ميزته عن الآخرين. وعندما نضيف علاقته المتميزة بجمال عبد الناصر فإن مجمل هذه العوامل جعلت منه واحدا من المشاركين في صناعة القرار السياسي سواء بصورة مباشرة أو بالحوار، أو بصياغة القرار، طوال فترة حكم عبد الناصر، ولأربعة أعوام من حكم السادات.

وعلى الرغم من ترديد هيكل المتكرر بأن طموحه ظل مرتبطا ومحصورا في دائرة مهنته كصحفي، إلا أن هذا لا يلغي دوره السياسي في النظام الناصري. والدليل..ما ورد في شهادة أحمد بها الدين حول علاقة هيكل بعبد الناصر، ودوره السياسي طوال أكثر من ثلاث عقود:" لم يكن هيكل أقرب الناس إلي عبد الناصر في أول الثورة، ولكنه صار بعد ذلك في تقديري أقرب الناس إليه على الإطلاق. وأبسط دليل أنه حين مرض عبد الناصر بأزمة قلبية عنيفة اقتضت منعه من العمل تماما، شكل لجنة تحكم البلاد باسمه كونها من شعراوي جمعة وزير الداخلية، وأمين هويدي وزير الحربية، وسامي شرف مدير مكتبه، ومحمد حسنين هيكل الذي كان لقبه الرسمي" رئيس تحرير الأهرام". ()

لقد فرضت قدرات هيكل الذاتية وقربه من عبد الناصر دوره في السلطة، وبالتالي أصبح جزء من النظام، ومركزا من مراكز القوة وفقا للمصطلح الذي أطلقه عليه السادات فيما بعد: " بدأت أشعر بأن السادات يكره محمد حسنين هيكل أكثر مما تصورت أول الأمر.

لم تدم سنوات الصداقة بين هيكل والسادات، وأصبح السادات يضيق ذرعا بدور هيكل ومكانته. وأصبح التخلص منه مطلبا ينهي به السادات أي شريك يقاسمه الأضواء أو مجرد مناقشته، فهيكل في رؤية السادات قد تعود أن يكون شريكا في الحكم أيام عبد الناصر، يشكل الوزارات، يصنع القرارات، في حين أنه_ أي السادات _ لا يقبل ذلك.

وأنه على حرصه الشديد قبل الاستعانة بكفاءة هيكل إلا أنه حاول عبثا أن يجعل هيكل يعمل معه بشروطه، لا بشروط هيكل، ولكن هيكل تصور أنه صار مركز قوة من نوع آخر غير قابل للعزل…المشكلة بأنني بدأت أشعر بأن نقمة السادات على هيكل قد تعدت شخص هيكل إلي جريدة الأهرام ذاتها.

" كنت أشعر بأنه يكره جريدة الأهرام فعلا…كان يعتقد أن هيكل قد جعل من الأهرام مؤسسة خطيرة ذات أجهزة غريبة…أجهزة شيطانية أسس بها هيكل ليس جريدة ولكن حزبا سريا يستطيع أن يقوم بأدوار خطيرة…كالمركز الاستراتيجي الذي يقول عنه السادات بأنه كان يغذي هيكل بمادة مقالاته ويغذي عبد الناصر بالمعلومات التي تناسب هيكل…ولم يكن يقرأ دراسات المركز، فلم يكن قارئا بطبعه ولكنه كان يحس أنه من مخلفات وآثار هيكل وإذن فإن من فيه هيكليون وليسوا أكاديميين." ()

ويتفرد هيكل عن غيره من الوزراء الذين شاركوا في تلك المرحلة التاريخية أنه الشخص الوحيد الذي نشرت استقالته من منصبه كوزير الإرشاد القومي المصري في جريدة الأهرام بتاريخ 19/10/1970، ونشر رد السادات على طلب استقالة هيكل بتاريخ 19/10/1970، وقد تضمن رد السادات عبارات التقدير لكفاءته ودوره:

" عزيزي الأستاذ محمد حسنين هيكل وزير الإرشاد القومي. تحية الإسلام مباركة طيبة وبعد: فلقد تلقيت كتابك وقرأته بكل عناية وتقدير، فليس أحب إلي في هذه الحياة من معني مثل معني الوفاء في كل صوره وألوانه من أجل ذلك فانه لا يسعني إلا أن أجيبك إلي طلبك أيها الصديق واثقا أن جهدك وقلمك سوف يظلان كما عودت زعيمنا الراحل أن يكونا في مكانهما من معركتنا المقدسة شاكرا ما بذلته من جهد خلال توليك الوزارة، داعيا لك المولي عز وجل أن يوفقك في مكانك الذي اخترته بإرادتك". ()

وتضمن رد السادات على استقالة هيكل من مفردات التقدير، ما لبث أن تنكر لها السادات، مثل تحية الإسلام وهي تحية لم يجري التخاطب بها في المرحلة الناصرية، حيث جري فصل بين السياسة والدين احتراما لقدسيته، ولعلها كانت بدايات تشير إلي ما سوف يجري من متغيرات تتعلق بلقب الرئيس فبعدها جري تلقيب السادات بالرئيس المؤمن. أما توصيف عبد الناصر بلقب " زعيمنا " وهو للتدليل عل الوفاء سوف يجري التنكر للوفاء الذي ذكره السادات في مستقبل الأيام. يضاف إلي ذلك وصف السادات علاقته بهيكل بعلاقة الصداقة.

وأخيرا الإشارة التي تؤكد على التميز الذي تمتع به هيكل فالسادات قد أخذ قراره المتعلق بهيكل وفقا لرغبة هيكل وإرادته في أن يبقي في موقعه الصحفي والذي سينهيه السادات في 31-1-1974..وإحلال خصومه بالأخوين مصطفي وعلي أمين وفي موقع هيكل في الأهرام. ولينتهي الحال بهيكل في سجن من ساعده في الوصول إلي موقع الرئاسة.

إضافة إلي كل ما سبق، كان وما يزال هيكل يملك شبكة من العلاقات الواسعة بأهم الشخصيات العربية والأجنبية التي كان لها دورا بارزا في الأحداث المتعلقة بالمنطقة العربية بعد الحرب العالمية الثانية.

ثم يأتي تميز محمد حسنين هيكل في التحليل والتعبير، فهيكل يعتمد أساسا على المنهج التاريخي في تحليل الأحداث، مستخدما أسلوبا سلسا يبتعد عن إقحام واستخدام المصطلحات المعقدة، والتي يكثر من استخدامها الشيوعيين والنخب الدينية، وهو أسلوب يباعد بينهم وبين القارئ العادي.

يتجنب هيكل الدخول مع الآخرين في خصومات شخصية، مبتعدا عن أسلوب التجريح للأفراد أو الأفكار، إلا في الحالات النادرة. كل هذا وغيره، قد جعل من هيكل وهو بعيد وخارج دائرة السلطة بشكلها المباشر أكثر تأثيرا وهو في بؤرتها، بحيث يمكن القول وبغير مبالغة أن آراء هيكل بالنسبة للقضايا السياسية المطروحة في المنطقة العربية ومصر، تفوق في أهميتها وتأثيرها أي مؤسسة رأى في العالم العربي.." قد تتفق أو تختلف مع هيكل السياسي، ولكنك لا بد أن تعجب بهيكل الصحافي. فهو آخر جيل من الصحافيين يعني بالشكل عنايته بالمضمون. وفي مصر اليوم حاكم و40 وزيرا…وهيكل واحد!." ()

لقد قمنا بتجميع ما كتبه هيكل حول علاقاته بالقيادات الناصرية، ساعين بالبحث عن كشف أسباب الخلاف بين طرفين ينتميان بالإخلاص لعبد الناصر ودوره، وبالتمسك والدفاع عن المشروع الناصري، معتمدين على ما توفر لدينا من مصادر عن الطرفين سواء من خلال كتاباتهم، أو الأحاديث الشخصية مع عدد من الشخصيات التي كانت قريبة أو مشاركة في الخلاف.


 
روابط ذات صلة
· زيادة حول محمد فؤاد المغازي
· الأخبار بواسطة admin


أكثر مقال قراءة عن محمد فؤاد المغازي:
حول أحداث مايو عام 1971 بدون اختصار ... 7 - محمد فؤاد المغازي


تقييم المقال
المعدل: 5
تصويتات: 2


الرجاء تقييم هذا المقال:

ممتاز
جيد جدا
جيد
عادي
رديئ


خيارات

 صفحة للطباعة صفحة للطباعة


التعليقات مملوكة لأصحابها. نحن غير مسؤلون عن محتواها.

Warren (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 13-2-1436 هـ
replica rolex watches [www.obmreplicas.net]


[ الرد على هذا التعليق ]


Enoch (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 26-7-1436 هـ
escapement having a ruby cylinder, and improvements of Perrelet"s automatic winding mechanism, implemented in his about forty Perpetuelles.آ آ  Moreover, Breguet produced what we think about these days because the initial Grande Complication within the background of horology, the watch recognized because the Marie Antoinette. This watch was commissioned by the French queen"s guard Monsieur de la Croizette using the explicit order that it ought to include all recognized complications and also the greatest feasible quantity of parts produced of gold. There had been no restrictions as towards the time for creating the watch or the cost. This watch was only completed in 1827 which indicates that neither the unfortunate queen Marie Antoinette was guillotined in 1793 nor the master watchmaker himself Breguet died in 1823 ever saw the completed watch fake rolex [www.alsowatches.com] . The Marie Antoinette was a self winding watch having a perpetual calendar, equation of time indication along with a minute repeater. It has disappeared because 1983 when it was stolen from the Jerusalem Institute of Islamic Artآ آ  Breguet Watches are ideal,,History rich,nable.Wearing a Breguet Watch indicates you maintain up with style!.Now,Our web site providersBreguet watch for sale.Catching the opportunity , you"ll by no means be disappointed in the Breguet Watches and our web site.ï»؟ Wedding favours are among the easiest methods to personalise your day, says Heidi from Giddy Kipper. It appears that numerous couples wish to move away from the traditional wedding appear and go for some thing a lot much more person, and we adore it! Right here are our favourite personalised wedding favours of 22… SeasideBright and breezy colours with tiny beach hut particulars, seagulls, spots, stripes and jolly bunting. Add stripy straws to table settings, rope knots as table centrepieces and serve fish and chips with wooden forks and ice cream cones for dessert! BeachBeautiful muted tones of sand and driftwood with shells and fish decorations, starfish with table numbers painted on, along with a beach house style setting. Hurricane lamps filled with sand and shells for centrepieces and twinkly fairy lights and white metal lanterns for the evening. The right search for a wedding abroad. Fetes & FestivalsRainbow colours and Union Jack signs with fun toadstool placecard holders and lots of greenery. Trestle tables and lots of bunting with hay bales to sit on in a barn setting or simply in a field. fake watches [www.alsowatches.com] you can even bring your own tent! Ice Cream ParlourPretty pastel shades in a 1950"s style venue, decorate with polka dot hearts and balloons and ice cream decorations. Candy buffet, milkshakes in mini milk bottles with pink straws and sundaes for dessert make to get a super cute reception. replica watches [www.alsowatches.com] CircusCarnivalSearch for bright stripes in red, yellow or cream with black ribbons, Roll Up Roll Up signage and decorative stars. Serve hot dogs and curly fries with fizzy pop bottles and cartons of popcorn to truly get your guests into the circus spirit! Budget friendly favoursThese days savvy couples are buying wedding favours with a budget friendly double use. Placecard holders on the day can be taken home to use as photo holders. Personalised tags, stars or hearts used as place settings or tied to napkins or chair backs are a sweet memento from the day. Soapsicles complete with a personalised name tag are a fun gift for children at the wedding. Whatever your style


[ الرد على هذا التعليق ]


Kidd (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 27-7-1436 هـ
of a set of monstruous Wilson WattPuppy powered by two gigantic monophonic KRELL amplifiers every using the energy requirement of a third globe county swiss replica tag heuer watches. Yes fake audemars piguet aple temps ovale watches [www.catewatches.com] , the type that causes your belt buckle to lounge towards your speakers each and every time you turn up the volume. Yep fake watches for sale [www.catewatches.com] , simultaneously your nearby Energy Plant Manager is perplexed in the sudden drain of a gazilion watts, for no explainable cause. Then it"s most likely that you"re dead anyway because the speakers most likely removed all of the iron inside your physique by now. But wait! There"s one supply that"s frequently overlooked. Do you cook? Are you currently one from the new wave of self produced master Chefs? By any opportunity, do you occur to personal one of those super contemporary INDUCTION kitchens? Yes? Then you"re in difficulty. The primary principle behind induction is magnetism. When you have a compass at house you can attempt and bring it close for your induction plate and see if North continues to be exactly where it s supposed to become. fake rolex [www.catewatches.com] Needless to say that I cook with out my watch on my wrist, suggest you do exactly the same.ï»؟ Mori lee prom dresses 20 collection has been merely the extension of her voguish signature style prom gowns. Obviously the duds are developed maintaining in view the most recent prom trends 20 plus sizes wedding. In reality irrespective from the designer ladies dresses the gears are nicely recognized for subtly incorporating the in style trends is not it. Therefore leading edge Mori lee prom collection as well isn"t a deviation. Therefore you are able to appear forward to dress up as stylishly and fashionably. In reality it"s this cutting edge dernier cri that"s effortlessly conspicuous within the designer prom dresses which has been encouraging girls to go for the extremely prom collection 20 wedding invitation sayings. So in case your prom evening is just round the corner then right here will be the array for the type consideration. For your additional gladness herein the prom dresses are categorized on the basis of particular dashing 20 prom dresses trends. This really is particularly relevant maintaining in view the reality that even when the dresses are nicely beyond your spending budget nonetheless you are able to take a clue from the prom attire dresses for summer. This really is so because performing so can go a lengthy way in getting you obtaining stitched a dream prom dress. So with this concept right here we go… Vibrant Lengthy Prom Gowns Although once the conventional wedding dresses can go brief to assume the shape of brief wedding dresses however nonetheless you will find stretching gowns which are ruling the heart of girls for prom nights in 20. With regards to Mori lee prom dresses you just won"t be disappointed using the accessible varieties in it when it comes to silhouette, colors and detailing. So really it"s as much as you to go for the genuine ball gown prom dress patterns or the mermaid prom dress. The later prom dress patterns vogue will


[ الرد على هذا التعليق ]


Jarred (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 28-7-1436 هـ
designed watch with a rock solid ETA 2892 under the hood. These will hit stores in March.Click through for more live pictures of the Hamilton intra matic.ï»؟An Early Look At The Ressence Concept Watch: Dial And Crystal Become One . Since then, Benoit has figured out a way to seamlessly integrate the innovative dial platform to the domed crystal. At Basel this year, he was kind enough to show us a peak at what we can expect from the new model. The dial of the new watch carries a few visual updates, including a slight redesign of the minute index and AM PM indicator. Also, the crown has gone missing, instead moving to a system that requires twisting the bottom portion of the case for both winding and setting. These aren"t the first details you"ll notice however. The new watch has a crystal that eliminates any visual bezel, rounding itself out right down the wall of the case. The space between this crystal and the dial is filled with a liquid that creates the effect of the dial being literally printed on the glass. watches replica [www.cofwatches.org] The effect is astonishing when you see the dial spring to life as your brain struggles to make sense of the illusion. We"ll have more on this watch when it gets closer to market, but until then enjoy the live pics we snapped at Basel this week. For more information about the concept, check out the .ï»؟America amidst Government shutdown because lawmakers couldn"t agree how much should be allocated for welfares and health care for the poor and needy;had just let loose a big muddled government spending. A $1billion worth plan of providing iPads to each of the 300 Los Angeles Unified School District students. The first round caused the district so much embarrassment that this budget allocation is now a subject for reboot. I wondered if this would happen if they distributed breitling for bentley motors watches instead.Another bout of glitches would have emerged as result of them receiving very expensive authentic watches. Those Bentley breitling would be pawned or sold by the students so they could have instant cash for the things they would have wanted to buy swiss replica cartier [www.cofwatches.org] , though some would keep theirs but knowing these kids not everybody best replica watches [www.cofwatches.org] . They even thwarted explicit instructions to only use the iPads for their assignments and homework not for social media access and for playing games. Within one week from release the students who first received the iPads were already Tweeting and posting photos and statuses in Facebook and worst playing online games.Not even half way off the ground yet; the project"s soundness is now being questioned and many were commenting on it. replica breitling watches [www.cofwatches.org] I overheard one young lady saying Come, omega 007 [www.cofwatches.org] on they are high school students watches replica [www.cofwatches.org] , duh. I was incredulously disbelieving the comment"s lucidity that I heard, as if this excuses their attitude about the whole thing. She"s right though they"re kids and what would you expect them to do putting into their hands such lethal temptation? omega replica watch [www.cofwatches.org] If it was a breitling bentley 6.75 I don"t need to second guess this Breitling"s fate but not so much would be happening


[ الرد على هذا التعليق ]


Clay (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 28-7-1436 هـ
or to style your own, go to finroo. Well liked PostsHow to Discover the proper Little Size Men"s ShoesPurchasing Garments Is So Painless Whenever you Get It Carried out On Linehow to purchase dressesHeight Improve Study What To Anticipate Within the Future?Who Wears God Shirts Anyway?Jacket leather preference over other warm coatsBridal Underwear To create Your Wedding And Honeymoon MemorableUnderstanding Martial Arts And also the Essential Equipments To Be UtilizedGreat Guidance On How You are able to Make Your self Appear TallerEngagement Rings Tysons Corner Prime QualityColor of Your Necktie that Articulates on your behalfMove It towards the Beat along with Purple NecktiesA Quick Take a appear at Dolce And Gabanna EyewearMen and ladies black glovesWhat Precisely Is Jam ï»؟ Discount Wedding Dresses Because she can comprehend the idea of marriage, each and every small girl dreams about her ideal wedding. Either it"s going to be sunny or rainy, at the beach or somewhere within the mountains, the ideal wedding for a girl is all about the dress. Because early times designers have tried to produce probably the most astonishing and diverse wedding dresses to please the capricious young ladies searching for perfection. The issue that appeared these days is that of cash. You"ve from where to select from high quality replica watches [www.otzsreplicas.com] , but you cant afford anymore to purchase what you really like. To be able to make brides pleased, businesses provide from time to time, discount wedding dresses. This indicates that they decrease the cost for a time period to particular models of wedding dresses. Consequently replica patek philippe watches [www.otzsreplicas.com] , the bride who was so sad that she didnt have sufficient cash to purchase that 800$ dress, can turn out to be pleased using the discount wedding dresses provide. She can purchase the dress at an inexpensive cost. Discount wedding dresses usually make brides pleased. And also the greatest component is that you simply can discover discount wedding dresses not just within the dress shop about the corner, but also inside high businesses that sell designers creations. Which bride wouldnt be pleased? And although we"re talking about discount wedding dresses, they"re accessible in various styles and designs. Their selection provides plenty of possibilities from which the bride might chose the one that suits her greatest. Either you determine for a conventional model or a much more fashionable 1, you are able to surely have the possibility to choose among the discount weeding dresses. replica rolex watches for sale [www.otzsreplicas.com] Most of the shops and businesses provide many different models and fabrics from which you are able to select from to be able to really feel distinctive within the most essential moment of your life. If youre searching for a dress compatible together with your wedding location fake watches [www.otzsreplicas.com] , you are able to surely discover one between the discount wedding dresses. And if you didnt discover it however, don"t despair. You will find also websites that may assist you to all through your wedding and, most importantly, in discovering the ideal dress. You"ll discover plenty of discount wedding dresses also on the web. Dont remain upset simply because designers themselves provide discount wedding dresses. It"s the moment of your life and you"ve the possibility to create it the way you would like it. Usually keep in mind that off season periods imply discount wedding dresses so be conscious and go shopping prior to the wedding season. You"ll certainly have much more


[ الرد على هذا التعليق ]







إدارة الموقع لا تتحمل اي مسؤولية عن ما يتم نشره في الموقع. أي مخالفة او انتهاك لحقوق الغير يتحملها كاتب المقال او ناشره.

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
انشاء الصفحة: 0.09 ثانية