Welcome to





صحف ومجلات

مواقع صديقة

المقالات

ثـــورة يولــــيو



الأرشيف

راسلنا

تسجيل
 

 المنتدى

مواضيع مختارة

أحمد صدقي الدجاني
[ أحمد صدقي الدجاني ]

· السيرة الذاتية للمرحوم د. أحمد صدقي الدجاني
·حلم الوحدة - أحمد صدقي الدجاني
·رؤية حضارية للصراع العربي ـ الصهيوني - أحمد صدقي الدجاني
·تاريخ القدس منذ الفتح العربي - أحمد صدقي الدجاني
·المرحوم د. أحمد صدقي الدجاني 2
·المرحوم د. أحمد صدقي الدجاني 1
·المشروع الحضاري النهضوي العربي - أحمد صدقي الدجاني

تم استعراض
47791116
صفحة للعرض منذ April 2005

User Info
مرحبا, زائر
اسم المستخدم
كلمة المرور
(تسجيل)
عضوية:
الأخير: خالد
جديد اليوم: 0
جديد بالأمس: 0
الكل: 226

المتصفحون الآن:
الزوار: 29
الأعضاء: 0
المجموع: 29

Who is Online
يوجد حاليا, 29 ضيف/ضيوف 0 عضو/أعضاء يتصفحون الموقع.

أنت غير مسجل لدينا. تستطيع التسجيل مجانا بالضغط هنا

جمال عبد الناصر - اريك رولو
جمال عبد الناصر - اريك رولو

عبد الناصر والعالم
عبد الناصر والعالم
محمد حسنين هيكل

مبارك من المنصة الى الميدان
 مبارك من المنصة الى الميدان - محمد حسنين هيكل   
محمد حسنين هيكل 

المشروع النهضوي العربي
المشروع النهضوي العربي - المؤتتمر القومي العربي

هكذا تحدثت تحية عبد الناصر
هكذا تحدثت تحية عبد الناصر

هيكل ودوره في حسم الخلافة السياسية لصالح السادات
حول أحداث مايو عام 1971 بدون اختصار - محمد فؤاد المغازي  

الحل الأوحد : محاولة اغتيال عبد الكريم قاسم - فؤاد الركابي


الأخوان وعبد الناصر
الإخوان وعبد الناصر - عبدالله إمام  

قراءة فى كتاب «أكتوبر 73 السلاح والسياسة» - محمد حسنين هيكل
قراءة فى كتاب «أكتوبر 73 السلاح والسياسة» - محمد حسنين هيكل

مذكرات الإعلامي حمدي قنديل
مذكرات الإعلامي حمدي قنديل

  
حسم مفهوم الهوية في أولويات النهضة العربية - صبحي غندور
Contributed by زائر on 2-8-1428 هـ
Topic: صبحي غندور
حسم مفهوم الهويّة في أولويات النهضة العربية

بقلم :صبحي غندور



 


يعتزم «المؤتمر القومي العربي» عقد دورته الثامنة عشرة في نهاية الشهر الجاري بمدينة المنامة عاصمة البحرين. وستخصّص دورة المؤتمر لمناقشة مسودة المشروع النهضوي العربي وعناصره الستة: الوحدة العربية، الديمقراطية، الاستقلال الوطني والقومي، التنمية المستقلّة، العدالة الاجتماعية والتجدّد الحضاري.

للأسف الشديد، فإنّ ظروفي لا تسمح لي بالمشاركة في هذه الدورة رغم رغبتي الشديدة بذلك. وكانت آخر مرّة شاركت فيها بأعمال «المؤتمر القومي» هي دورة العام 2002 التي انعقدت في بيروت. ويبدو أنّ «المؤتمر القومي» قد بلغ في دورته الثامنة عشرة حالة الرشد بأولويات احتياجات الأمّة. فمعظم دورات المؤتمر كانت تنتهي عادةً بإصدار بيانات سياسية تتحدّث عن «حال الأمّة»،

لكنّها ـ رغم متانة عباراتها ووضوح مواقفها ـ لا تغيّر شيئاً من حال الأمّة! بل في كلّ عام نرى بـ «حال الأمّة» مزيداً من التراجعات والتحدّيات ومن الابتعاد عن الهوية العربية، فما تحتاجه الأمّة العربية الآن من القوى السياسية الفاعلة في بلدانها، هو التحرّك الجاد لتحقيق نهوضٍ شامل، وليس فقط مجرّد إصدار المواقف والبيانات الواصفة لواقع الحال والعاجزة عن تغييره.

النهوض العربي الشامل هو أولوية لم تتحقّق قبل الآن، وهو مسؤولية لم تتحمّلها بعد الحكومات ومنظمات المجتمع المدني في البلدان العربية، ورغم بعد المسافات، فإنّ «مركز الحوار العربي» في واشنطن أدرك أهمّية الدعوة لنهضة عربية شاملة،

وطرح في العام 2004 مشروعاً لـ «ميثاق عربي» يتجاوز الأمور الآنية الشاغلة للعرب ـ رغم خطورتها ـ ودعا إلى التوافق على تصوّر فكري مبدئي مترابط في عناصره من أجل مستقبل أفضل منشود للأمّة العربية كافّة.

وقد نشرت مجلة «الحوار» (الصادرة عن «مركز الحوار العربي») في صيف عام 2004، نص مشروع «الميثاق»، وكذلك فعلت بعض الصحف العربية الأخرى، والذي كان حصيلة لقاءات متعدّدة اشترك فيها عدد من المفكّرين العرب المتفاعلين مع «مركز الحوار».

وقد تضمّن «مشروع الميثاق» ست مسائل اعتبر الميثاق أنّ حسماً لها، وتوافقاً حولها، وتفعيلاً لسياقاتها في الحياة العربية، سيضع اللبنات الأساسية لنهضة عربية شاملة. وعناوين هذه المسائل التي شرحها المشروع هي: الهُويّة، عن العروبة والإسلام، الديمقراطية، حقوق المرأة، المنهج العملي، ومسألة نبذ العنف عربياً.

وقد قام «مركز الحوار العربي» بحملة إعلامية وتعريفية بشأن هذا المشروع، في صيف العام 2004، وتلقّى المركز سلسلة من الآراء والأفكار والتعليقات حول مضمون بنوده من عدد لا بأس به من المفكرين والمثقفين العرب، لكن آلية التحرّك من أجله لم تتجاوز هذا الحد

بسبب مشكلة عدم توفّر الإمكانات المادية المطلوبة من أجل عقد مؤتمر عام يدرس فيه المشاركون العرب بنود «مشروع الميثاق» ويضعون برامج العمل اللازمة لمتابعة التحرّك من أجله على مختلف المستويات وفي كافّة البلدان، وقمت شخصياً بزيارة لدولتيْ قطر والإمارات العربية في ديسمبر 2004 من أجل الحصول على تسهيلات لعقد هذا المؤتمر، لكنّ هذه المحاولات لم تثمر بعد عن أمور عملية.

ثمّ طرحت الموضوع مجدّداً في مقال نشرته صحيفة «البيان» الإماراتية (عدد 31/ 3/ 2006) تحت عنوان: «أسس فكرية لنهضة عربية»، للتأكيد على أهمّية هذه الدعوة، وللحثّ على تأسيس «رابطة فكرية» من أجل نهضة عربية شاملة:

لذلك، أرى أنّ تخصيص «المؤتمر القومي العربي» دورته القادمة في المنامة من أجل بحث مسودة «المشروع النهضوي العربي» هو خطوة مبدئية على الطريق الصحيح. يبقى أنّ المهمّ هو لاحقاً في مسألتين: مضمون المشروع، ثمّ كيفيّة متابعة التحرّك من أجله مستقبلاً، فالمؤتمر القومي العربي هو ساحة «جبهوية» لأحزاب وتيارات فكرية وسياسية متنوعة،

وبالتالي، فإنّ تعامله مع «مشروع نهضوي عربي» يتطلّب أولاً تقييماً وتقويماً لتجارب حزبية عربية أدّى بعضها إلى ما عليه العرب الآن من احتلال وانحدار وانقسام، بل هناك من هم فاعلون في حركة «المؤتمر القومي العربي» ويرفضون أصلاً تحميل أيّة مسؤولية إلى أنظمة أو أحزاب أو قيادات ساهمت في الثلاثين سنة الماضية، من خلال حروب فرعية خاضتها، في إضعاف الأمّة العربية وبتمهيد الظروف المناسبة لمزيدٍ من الاحتلال والوصاية الأجنبية.

أيضاً، هناك الآن حاجة عربية للتأكيد على العروبة كهويّة انتماء لكلِّ العرب أكثر من الحديث عن «القومية» بمضمونها السياسي المتعارف عليه في القرن العشرين، وما لحق هذا المضمون من تشويه فكري وممارسات سياسية سيّئة.

البلدان العربية تحتاج اليوم إلى حسم هويتها العربية من خلال طرح فكري يجمع ولا يفرّق، يدعو إلى التكامل بين الخصوصيات العربية لا إلى إثارة المخاوف لدى المتشبثين بها. هويّة عربية جامعة ترعى وتتكامل مع خصوصيات الوطن والدين والمذهب والأصول العرقية والإثنية،

والعرب أينما وُجدوا يحتاجون الآن إلى أطروحة فكرية تفصل بين العروبة كهوية انتماء ثقافي وحضاري، وبين المسائل الفكرية الأخرى ذات السمة الأيديولوجية أو الطبيعة الاقتصادية، فأساس النهضة العربية المنشودة هو إجماع العرب على هويتهم العربية بغضِّ النظر عن الخصوصيات أو التباينات الفكرية والسياسية بين أبناء الأمّة الواحدة.

إنّ إعداد مشروع لنهضة عربية شاملة هو أولوية مهمة في هذه المرحلة، لكن أولوية هذا المشروع هو حسم كيفية فهم الهوية العربية المشتركة. فالهوية هي إطار جامع لمضامين مختلفة ومتعدّدة، ولا يجوز الخلط بين الحالتين، ولا يجب أن تكون الهوية القومية حالة مرادفة لمضامين أيديولوجية وسياسية وحزبية، وينجح «المؤتمر القومي العربي» في دورته القادمة،

وتنجح كل المحاولات التي جرت وتجري هنا وهناك من أجل نهضة عربية شاملة، حينما تتمخّض هذه المؤتمرات والمحاولات عن حركة جامعة مبرمجة تؤدّي إلى إقناع المواطن العربي أينما كان بأنّ مستقبله ومصلحته وتقدّمه، يتوقّف أيٌّ منها على تحقيق التكامل ين البلدان العربية وعلى دفع الحكومات نحو تبنّي أشكال ومضامين اتحادية تدريجية تستفيد من سياق التجربة الأوروبية الاتحادية المعاصرة،

وتفصل بين هذا التكامل وبين الخلافات السياسية الآنية التي تعطّل الآن أي خططٍ لمستقبل عربيّ أفضل، وبشكلٍ متوازٍ مع هذا الطرح المطلوب لمفهوم الهوية المشتركة، فإنّ التأكيد على أولوية التحرّر من أي احتلال، وتعزيز الاستقلال الوطني، هما الأرض الصلبة المتوجّب توفّرها لبناء نهضة عربية شاملة تقوم على حرّية الأرض والإرادة، حرّية الوطن والمواطن.

إنّ معظم الطروحات الفكرية العربية، والممارسات العملية للبعض، لا تقيم التوازن السليم المطلوب بين ثلاثية الشعارات: الديمقراطية والتحرّر ومسألة الهوية العربية. فالبعض يدعو للتحرّر ولمقاومة الاحتلال لكن من منابع فكرية فئوية أو من مواقع رافضة للهوية العربية. وهناك في المنطقة العربية من يتمسّك بالهوية العربية وبشعار التحرّر من الاحتلال لكن في أطر أنظمة أو منظمات ترفض الممارسة الديمقراطية السليمة.

بل هناك من يعتقد أنّ وحدة الهوية العربية تعني بالضرورة أحادية الفكر والموقف السياسي فتمنع الرأي الآخر وتعادي التعددية الفكرية والسياسية التي هي جوهر أي مجتمع ديمقراطي سليم، أيضاً، إنَّ حسم الهوية العربية كأساس لمشروع النهوض العربي لا يجب أن ينفصل عن المضمون الحضاري الإسلامي الذي ساهم به ويشترك فيه العرب من مختلف أصولهم الوطنية والدينية والمذهبية.

إنَّ مشروع النهوض العربي يتطلب ضرورة الانطلاق من الخصوصيات الوطنية لكلِّ بلد عربي، وباعتماد البناء الديمقراطي السليم للتعامل بين أبناء الوطن في الداخل ومع الآخر العربي، وتحريم أسلوب العنف في العمل السياسي العربي وفي العلاقات بين الدول العربية.

إنَّ الأمة العربية تملك حتماً عوامل استنهاض كامنة في بلدانها وشعوبها لكنها عوامل تحتاج إلى عمل منظم ودؤوب لتحريكها وتطويرها. فالعناصر السلبية قائمة ومؤثرة داخل المجتمعات العربية بسبب سوء أوضاع الداخل وتوظيف الخارج لهذه الأوضاع، بينما تغيير ومواجهة هذه العناصر السلبية يحتاج إلى تحرّكٍ جادٍّ وإلى عملٍ عربيٍّ مشترك في أوسع نطاق ممكن وعلى المستويات كلّها، الرسمية والشعبية والمدنية، وبما يشمل أيضاً العرب المنتشرين خارج البلاد العربية

إنَّ المفكّرين والمثقفين والإعلاميين العرب معنيون الآن بهذه العناصر المشار اليها وبوضع «مشروع نهضوي عربي مشترك» وليس فقط في التحليل السياسي للواقع الراهن.. وعسى أن يدرك ذلك وأن يفعله المشاركون في مؤتمر «المنامة» فتكون بداية اليقظة السليمة لمشروع النهضة العربية.

مدير «مركز الحوار العربي» ـ واشنطن

alhewar@alhewar.com


 
روابط ذات صلة
· زيادة حول صبحي غندور
· الأخبار بواسطة admin


أكثر مقال قراءة عن صبحي غندور:
حسم مفهوم الهوية في أولويات النهضة العربية - صبحي غندور


تقييم المقال
المعدل: 3.63
تصويتات: 22


الرجاء تقييم هذا المقال:

ممتاز
جيد جدا
جيد
عادي
رديئ


خيارات

 صفحة للطباعة صفحة للطباعة


التعليقات مملوكة لأصحابها. نحن غير مسؤلون عن محتواها.

Irwin (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 13-2-1436 هـ
fake rolex watches [www.obmreplicas.net]


[ الرد على هذا التعليق ]


Raymond (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 26-7-1436 هـ
escapement having a ruby cylinder, and improvements of Perrelet"s automatic winding mechanism, implemented in his about forty Perpetuelles.آ آ  Moreover, Breguet produced what we think about these days because the initial Grande Complication within the background of horology, the watch recognized because the Marie Antoinette. This watch was commissioned by the French queen"s guard Monsieur de la Croizette using the explicit order that it ought to include all recognized complications and also the greatest feasible quantity of parts produced of gold. There had been no restrictions as towards the time for creating the watch or the cost. This watch was only completed in 1827 which indicates that neither the unfortunate queen Marie Antoinette was guillotined in 1793 nor the master watchmaker himself Breguet died in 1823 ever saw the completed watch. The Marie Antoinette was a self winding watch having a perpetual calendar, equation of time indication along with a minute repeater. It has disappeared because 1983 when it was stolen from the Jerusalem Institute of Islamic Artآ آ  Breguet Watches are ideal,,History rich,nable.Wearing a Breguet Watch indicates you maintain up with style!.Now,Our web site providersBreguet watch for sale.Catching the opportunity , you"ll by no means be disappointed in the Breguet Watches and our web site.ï»؟ Wedding favours are among the easiest methods to personalise your day, says Heidi from Giddy Kipper. It appears that numerous couples wish to move away from the traditional wedding appear and go for some thing a lot much more person, and we adore it! Right here are our favourite personalised wedding favours of 22… SeasideBright and breezy colours with tiny beach hut particulars, seagulls, spots, stripes and jolly bunting. Add stripy straws to table settings, rope knots as table centrepieces and serve fish and chips with wooden forks and ice cream cones for dessert! BeachBeautiful muted tones of sand and driftwood with shells and fish decorations, starfish with table numbers painted on, along with a beach house style setting. Hurricane lamps filled with sand and shells for centrepieces and twinkly fairy lights and white metal lanterns for the evening. The right search for a wedding abroad replica watches [www.alsowatches.com] . Fetes & FestivalsRainbow colours and Union Jack signs with fun toadstool placecard holders and lots of greenery. Trestle tables and lots of bunting with hay bales to sit on in a barn setting or simply in a field. you can even bring your own tent! Ice Cream ParlourPretty pastel shades in a 1950"s style venue, decorate with polka dot hearts and balloons and ice cream decorations. Candy buffet, milkshakes in mini milk bottles with pink straws and sundaes for dessert make to get a super cute reception. CircusCarnivalSearch for bright stripes in red, yellow or cream with black ribbons, Roll Up Roll Up signage and decorative stars. Serve hot dogs and curly fries with fizzy pop bottles and cartons of popcorn to truly get your guests into the circus spirit! Budget friendly favoursThese days savvy couples are buying wedding favours with a budget friendly double use. Placecard holders on the day can be taken home to use as photo holders. Personalised tags, replica rolex [www.alsowatches.com] stars or hearts used as place settings or tied to napkins or chair backs are a sweet memento from the day replica rolex watches [www.alsowatches.com] . Soapsicles complete with a personalised name tag are a fun gift for children at the wedding. Whatever your style


[ الرد على هذا التعليق ]


Edmund (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 27-7-1436 هـ
your region in thoughts. For instance, if your shop is in an affluent region, then carrying highend gowns and accessories might much better cater towards the requirements of the audience.2Select a retail space that fits your spending budget and your company requirements. Maintain in thoughts that location is usually an essential factor in choosing a retail space for a bridal shop. You?ll require floor space for gown racks and a minimum of one dressing space region having a big mirror for brides and bridal parties to attempt on Easy Wedding Dresses . Think about locating your shop in a shopping center or shopping mall that already consists of other nonbridal retail shops, as this may automatically make your shop a destination for shoppers.3Develop contacts with bridal gown distributors. Turn out to be familiar using the businesses that create and distribute bridal gowns, and start forging contacts. A retail bridal dress shop will have to acquire its gowns at a price that makes it feasible to sell them for a profit, so you"ll need to establish the contacts and produce agreements for buying and selling the merchandise.4Hire one or much more staff members to deal with inhouse alteration of gowns, in the event you don"t have the abilities. All bridal gowns need to be altered replica audemars piguet millenary watches [www.catewatches.com] , and by providing the alterations inhouse, you offer an important service that may be factored into your expenses as a shop and can save the bride a trip elsewhere.ï»؟ Alpina Watches is no stranger to sports automobile racing as one of their signature lines is appointed later the Hours of Sebring, one of North Americas most noted and enduring sports automobile races. Weve been contained in amusements motorcar racing fall butme time now, stated Ralph Simons, Commercial Director of Alpina Watch International SA. To become related to a trio of drivers that exemplify professionalism and also the pursuance of greatness is really a natural eligible for our brand and ensures continuity of our globally oriented involvement in motorsports. The Level five Motorsports teammates have been creating headlines already in 2one on the heels of Tuckers American Le Mans Series LMPC Championship in 20. The crew will make the leap to the LMP2 species within the ALMS also as contend for the ILMC. Had been truly seeing along to going with Alpina Geneve as the team races for a earth competition, stated Brian Weaver, CEO of Anthem Media Group, who created the sponsorship platform. Their internationally acknowledged brand is really a natural fit for our drivers whose good results depends upon accuracy and accuracy in every migrate they make. fake watches on sale [www.catewatches.com] Alpina plans to make use of their relationships using the Level five drivers as chapter of an active promotional platform as its effective Racingcollection, aimed by a younger, sportsoriented and vogue conscious target spectators. Alpina has produced a growing network of additional than 350 exclusive see retailers and one provocative communications strategy involving universal PR, marketing and accidents. In counting, the companys social medium exertions boast a wholesome 55,000 Facebook fans a emulating namely continues apt grow ashore a annual root. The season begins for each the ILMC and ALMS using the Hours of Sebring, March 19, 21. The occasion will probably be broadcasted on ESPN with stretched coverage on ABC. All through the year, Level five will probably be racing at essential memorabilia in North America, Belgium, France, Italy, UK and China cheap watches [www.catewatches.com] . About Alpina Geneve Alpina Genegrave I"ve replica rolex, the Swiss manufacturer of Accessible SportsLuxury watches namely an independent, familyowned corporation based


[ الرد على هذا التعليق ]


Ballard (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 28-7-1436 هـ
fake rolex watches for sale [www.cofwatches.org] .wordpress We"re convinced that any bride who dreams of searching like a diva on the large day will probably be able to discover some thing completely adorable, appealing and fascinating amongst these gorgeous Two by Rosa Clara 2one wedding dresses. We know that there are lots of brides available who"re madly in adore with Rosa Clara’s gowns and that they"re having a harsh time selecting or deciding on which style to opt for! fashionbride.wordpress Nicely, as we stated in other articles, every kind of haute couture wedding dress is produced for a particular kind of wedding and look. We suggest you to take into consideration all of the essential aspects or coordinates of the wedding you are preparing prior to generating any large buy or hasty choice. And these elements are the formality of the wedding, fake rolex [www.cofwatches.org] the theme you are thinking about rolex fake watches, the season and also the venue where the event is going to take location. fashionbride.wordpress There"s no way you are able to miss so long as you are keeping track of all these primary characteristic of the wedding. This way you"ll have the ability to tell whether or not your dress ought to be much more casual, comfy, funky, bohemian, vintage, vanguardist, dramatic, glamorous, voluminous or form fitted. It is important for any bride to strategy her look according to these issues to be able to acquire a unified and coherent effective look! These Two by Rosa Clara 2one wedding dresses are certainly able to fit and flatter perfectly all brides who"re preparing a much more contemporary, chic and trendy look. cheap fake watces [www.cofwatches.org] Related Posts Tea length A line wedding dresses Exquisite wedding dresses Green ; White Wedding Dresses Le Grand Evening Dress Collection Did you like this? Share it Tweet Watch tweets on Your browser does not support iframes. Around The Web Top DIY Wedding Dress Ideas Craftzine blog Selecting the Perfect Wedding Dress for the Perfect Day Wedding All of the Details on Sara Rue"s Wedding Dress! Style News Checking for Allure Wedding Gown as an Option for Your Bridal Look removing marks on wedding gowns All about Prom Dresses Blog ï»؟Disposable Wedding Cameras Suggestions ; Tricks for Your Wedding Day and Reception By Erica Tevis It has become popular to place a disposable wedding cameras , usually the type that includes a built in flash units, mens rolex watches [www.cofwatches.org] at every table at the reception to the idea that the guests at that table will use a 27 frame film to take photographs in and around their desks , and the bride will develop films and photographs that were created to enjoy and perhaps enhance their wedding album. You may want to use a disposable wedding cameras on your desk but not sure what to buy or what you’ll receive when you go to develop them. No need to worry, we’ve compiled a list of little things you should know when to buy and use disposable wedding cameras at your event. 1. Flash ; Film Speed Make sure you buy the camera has a speed of at least 400 films and includes a built in flash. fake watches [www.cofwatches.org] This will ensure that the photos taken with the right amount of lighting. copy cartier watches [www.cofwatches.org] Film speed is around 400 public use, and works well in every situation. 2. Design With so many options in the wedding cameras casing, you can choose something that happens with themes, breitling copies [www.cofwatches.org] such as beach wedding, garden party or a theme of roses. 3. Casing Although paper casing the wedding cameras is usually less expensive, they are not waterproof. If someone spills a drink on them


[ الرد على هذا التعليق ]


Franklyn (التقييم: 0)
بواسطة زائر في 28-7-1436 هـ
Standing Stake. The advantages will help you in all locations of one"s life.ï»؟Daybeds are essentially defined by the daybed b In many homesand every bed is an impressioWholesale Bed in a Bagnl solution for conjoining extra sleeping spexpert becauseand while they donat in point of fprocedure convert into oModern Bedding Setsneand they can be utilized for a grouptee during the day and a bed throughout the night. Soand day bed bedding must be comfyand verswhenile abnd sturdy. Dayair mwhentresses are necessaryly defined by tdaybedhe daybed bedding fake watches [www.otzsreplicas.com] replica patek philippe watches [www.otzsreplicas.com] . Alsoand daybed beddingessentially comforters typicfriend includedefined items like daybeddingand present together pillows and mwhenchinModern Bedding Setsg shams andor pillowcautomotive service engineerss thwhen arenat included in standard bedding comforters fake tudor watches [www.otzsreplicas.com] . Before shopping for daybed bedding designed to ptheerfectly fit daymwhentressesesand itas good to know whwhen to look for. Daybed Bedding Sets Day bed bModern Bedding Setsedding comforters comtrashe many styles of bedding together intended to gModern Bedding Setsive the daybed its signwhenureand multilayered look. Of courseand different day bed bedding comforters offer different comcanisters. Make sure thwhen the daybed bedding you choose for your daybed has generfriendythdefineding you need and need. Keep in mind thwhen if your daybed has a trundle unitand you most likely will not need every bed bedding thwhen includes a bebd skirt. While daybed bedding is designed for the twin size mwhentressand there a few significish differencesand the most noticeconfident being Daybed Bedding Setsthe daybed comforter. A daybed comforter is 52 wide x 99 long while a normas twin comforter is 62 wide x 86 long. If you would like Where Can I Find Discount Bedding?to use a regular twin sized comforter on your daybedand keep in mind thwhen you will haudio videoe a Wholesale Bed in a Bag inch overhang width to contend with asso it may beHow To Build A Modern Bed? 13 shorter than a comforter designed for everybed. A daybed comforter is intended to hang parprhvacticasly aslel to the daybedas away rHow To Store Bedding Sets?whenher than a normas twin comforter thwhen isHow To Build A Modern Platform Bed? parprhvacticasly aslel to the hepostersurfboard. Shams are decorwhenive pillow coverings thwhen hmarketingjustbellyle rconsumed Wholesale Bed in a Bagmortgageonize the pillowbs with your comforter and developd skirt if you choose to use one for a marvelousand designer look and feHow To Build A Modern Bed?el. A daybed bed skirt typicfriend has sdaybedplit corners and opens lengthwise dissimilar to widthwiseand the orient of the opening of a bed skirt for a normas twin bed. Aare number of present together pillows in included daybed bed sets simply incorperconsumed an marketingverdaybedstisementditionas layer of texture to the daybedas overprhvacticasly asl shape. They usufriend geometric in shape generwhening of the same fbelbylyric for the reason thwhen daybed comforter. Bolsters surelyn softwarelic of present together pillow thwhen commonly has How To Choose A Modern Style Bed? replica breitling watches [www.otzsreplicas.com] a cylindricas shape. This type of present together pillDaybedsow is perfect for everybed thanyone desire be just used as a grouptee since it will make leaning awayDaybeds more comfortconfident. Tips for Buying and Using Daybed Bedding When shopping for Contemporary Asian Beddingdaybed beddingand look for cWholesale Bed in a


[ الرد على هذا التعليق ]







إدارة الموقع لا تتحمل اي مسؤولية عن ما يتم نشره في الموقع. أي مخالفة او انتهاك لحقوق الغير يتحملها كاتب المقال او ناشره.

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
انشاء الصفحة: 0.12 ثانية